DESIGN stacji paliw ma znaczenie!
Oprócz jakości wykończenia reklamowego warto wspomnieć o kolorystyce. Ponad 90% populacji to wzrokowcy i właśnie na podstawie naszych odczuć wzrokowych podejmujemy decyzje. To, jak będzie wyglądała stacja zadecyduje kto się na niej zatrzyma, czy będzie to kobieta czy mężczyzna, jaki będzie ich status społeczny, czy przyjadą ponownie. Dominujące kolory wśród stacji paliw to żółty i czerwony, takich stacji jest najwięcej. Niewielu właścicieli stacji paliw decyduje się na oznakowanie w kolorze niebieskim chociaż jest to kolor symbolizujący niezawodność i lojalność. Ponadto niebieski uznawany jest za „męski kolor”, co zwiększa szansę, że na stacji zatrzymają się mężczyźni. Popularnym staje się kolor zielony, który kojarzy się z naturą i ekologią, a także spokojem i odpoczynkiem. Na taką stację chętnie zawitają kierowcy szukający chwili wytchnienia, dlatego warto zadbać o miejsce, w którym mogą zjeść coś ciepłego i zregenerować siły na resztę podróży. Ostatnimi czasy pojawiają się także stacje paliw dedykowane kobietom, na których obsługa z chęcią zatankuje auto klientki. Świetnym rozwiązaniem dla takich obiektów jest oznakowanie w kolorze różowym lub fioletowym. Jeżeli natomiast liczymy na zamożnego klienta warto oznaczyć stację kolorem, który kojarzyć się będzie z luksusem i wysoką jakością oferowanych usług – srebrne lub złote detale podkreślą rangę obiektu. Z pewnością warto stosować oznakowanie, które wyróżni stację paliw spośród innych i sprawi, że klient chętnie się na niej zatrzyma.
Z każdym rokiem na terenie naszego kraju przybywa prywatnych sieci, obecnie jest ich już ponad 7 tysięcy! Pylony cenowe stają się częścią krajobrazu i mimo że bardzo często ich nie zauważamy warto zadbać o to żeby jak najlepiej komponowały się z otaczającą przestrzenią i nie szpeciły swoją formą i jakością wykończenia. I pamiętaj, że jakość pamięta się dłużej niż cenę.