Pylon to coś więcej niż graniastosłup

Moda i trendy panują w każdej dziedzinie naszego życia od lifestyle, przez design wyposażenia wnętrz, okulary, telefony, architekturę, po samochody, krawaty i kwiaty.

Identyfikacja wizualna również poddaje się trendom, szczególnie w czasach VUCA.

Jak poznać modne obrandowanie?

Przede wszystkim współgra z otoczeniem i architekturą, nie jest elementem skopiowanym z band booka, ale harmonizuje z krajobrazem, w którym się znajduje.

Spośród wszystkich form oznakowania zewnętrznego firm, najbliższe są nam pylony. I ze względu na ich nieograniczoną i plastyczną formę i nasze dotychczasowe doświadczenie.

Po 30 latach w branży wiemy już o nich całkiem sporo. Czym możemy się z Wami podzielić?

  1. Pylon to wolnostojąca konstrukcja reklamowa zwykle o bryle graniastosłupa eksponująca logo lub będąca drogowskazem typu directory sign.
  2. Pylon często nazywany jest również totemem lub witaczem. Klienci i firmy wymiennie stosują te trzy nazwy, choć można zaobserwować pewne trendy. Korporacje często używają nazwy „witacz” dla określenia wysokiego słupa reklamowego charakterystycznego dla stacji paliw i restauracji drive thru przy autostradach. Samorządowcy, z kolei, witaczem nazywają wolnostojącą konstrukcję zlokalizowaną na rogatkach miasta eksponującą herb i powitanie.
  3. O jakości pylonu świadczy estetyka jego wykończenia i podświetlenia.
  4. Dobór kolorystyki jest tak ważny, jak jego forma czy bryła. Z nieodpowiednią kolorystyką pylon może być całkowicie niezauważalny. Odradzamy wykorzystanie koloru RAL 9007. Dlaczego? Przeczytaj tutaj.
  5. Aktualne możliwości technologiczne pozwalają osiągnąć niemal dowolny wygląd i teksturę. Nie ograniczaj się! Wykorzystuj Corten, szło, drewno, ażury. Wyróżnij się, jednocześnie dopasuj się do otoczenia. Współtwórz tylko piękne krajobrazy korporacyjne.
  6. Lubisz proste formy? Świetnie! Less is more. Minimalizm jest ponadczasowy. Ale wtedy liczy się każdy szczegół, wyjątkowa estetyka wykończenia, detale, niesztampowe podświetlenie, smaczki konstrukcyjne lub designerskie.
  7. Jeśli chcesz czegoś więcej? Świetnie! Less is bore. W takim przypadku zaproponujemy nietypowe rozwiązania. Ażury w części elementu, horyzontalna forma, bryła zamknięta w literze, dodatkowe elementy wyposażenia jak zegar, moduł określający jakość powietrza, zliczający klientów, pylon zintegrowany z roślinnością, forma industrialno-loftowa – zainspirowaliśmy?
  8. A gdyby zupełnie zrezygnować z klasycznej formy pylonu i postawić na awangardę? Wolnostojące litery czy logo przed firmą to obecny trend. Mogą być podświetlane cyfrowymi diodsmi RGB, by wyrażać dowolne emocje, nastrój i wpasowywać się w klimat i bieżące wydarzenia, jak na przykład święta i jubileusze.

 

Te kilka punktów to tylko zarys, ułamek naszej wiedzy o pylonach. Jesteśmy specjalistami w ich produkcji i chętnie doradzamy naszym klientom, czy opowiadamy o ich detalach i możliwych opcjach, na podstawie dotychczasowych realizacji i znajomości rynku.

Pylony nas ciekawią, fascynują i rozwijają jako firmę. Stąd czujemy do nich sentyment i widzimy w nich ogromny potencjał na przyszłość.

 

Zobacz montaż 8 metrowego pylonu dla Max Premium Burgers w Gdańsku.