Pylon to coś więcej niż graniastosłup
Moda i trendy panują w każdej dziedzinie naszego życia od lifestyle, przez design wyposażenia wnętrz, okulary, telefony, architekturę, po samochody, krawaty i kwiaty.
Identyfikacja wizualna również poddaje się trendom, szczególnie w czasach VUCA.
Jak poznać modne obrandowanie?
Przede wszystkim współgra z otoczeniem i architekturą, nie jest elementem skopiowanym z band booka, ale harmonizuje z krajobrazem, w którym się znajduje.
Spośród wszystkich form oznakowania zewnętrznego firm, najbliższe są nam pylony. I ze względu na ich nieograniczoną i plastyczną formę i nasze dotychczasowe doświadczenie.
Po 30 latach w branży wiemy już o nich całkiem sporo. Czym możemy się z Wami podzielić?
- Pylon to wolnostojąca konstrukcja reklamowa zwykle o bryle graniastosłupa eksponująca logo lub będąca drogowskazem typu directory sign.
- Pylon często nazywany jest również totemem lub witaczem. Klienci i firmy wymiennie stosują te trzy nazwy, choć można zaobserwować pewne trendy. Korporacje często używają nazwy „witacz” dla określenia wysokiego słupa reklamowego charakterystycznego dla stacji paliw i restauracji drive thru przy autostradach. Samorządowcy, z kolei, witaczem nazywają wolnostojącą konstrukcję zlokalizowaną na rogatkach miasta eksponującą herb i powitanie.
- O jakości pylonu świadczy estetyka jego wykończenia i podświetlenia.
- Dobór kolorystyki jest tak ważny, jak jego forma czy bryła. Z nieodpowiednią kolorystyką pylon może być całkowicie niezauważalny. Odradzamy wykorzystanie koloru RAL 9007. Dlaczego? Przeczytaj tutaj.
- Aktualne możliwości technologiczne pozwalają osiągnąć niemal dowolny wygląd i teksturę. Nie ograniczaj się! Wykorzystuj Corten, szło, drewno, ażury. Wyróżnij się, jednocześnie dopasuj się do otoczenia. Współtwórz tylko piękne krajobrazy korporacyjne.
- Lubisz proste formy? Świetnie! Less is more. Minimalizm jest ponadczasowy. Ale wtedy liczy się każdy szczegół, wyjątkowa estetyka wykończenia, detale, niesztampowe podświetlenie, smaczki konstrukcyjne lub designerskie.
- Jeśli chcesz czegoś więcej? Świetnie! Less is bore. W takim przypadku zaproponujemy nietypowe rozwiązania. Ażury w części elementu, horyzontalna forma, bryła zamknięta w literze, dodatkowe elementy wyposażenia jak zegar, moduł określający jakość powietrza, zliczający klientów, pylon zintegrowany z roślinnością, forma industrialno-loftowa – zainspirowaliśmy?
- A gdyby zupełnie zrezygnować z klasycznej formy pylonu i postawić na awangardę? Wolnostojące litery czy logo przed firmą to obecny trend. Mogą być podświetlane cyfrowymi diodsmi RGB, by wyrażać dowolne emocje, nastrój i wpasowywać się w klimat i bieżące wydarzenia, jak na przykład święta i jubileusze.
Te kilka punktów to tylko zarys, ułamek naszej wiedzy o pylonach. Jesteśmy specjalistami w ich produkcji i chętnie doradzamy naszym klientom, czy opowiadamy o ich detalach i możliwych opcjach, na podstawie dotychczasowych realizacji i znajomości rynku.
Pylony nas ciekawią, fascynują i rozwijają jako firmę. Stąd czujemy do nich sentyment i widzimy w nich ogromny potencjał na przyszłość.
Zobacz montaż 8 metrowego pylonu dla Max Premium Burgers w Gdańsku.